torsdag 4 februari 2010

En alldeles vanlig förmiddag
An ordinary morning
Satte Noak på pulkan
och drog i väg med honom till Solgläntan.
I put Noak on the sledge
and pulled him to "the Sunglade" (his kindergarden)


Tog sedan en kopp rabarberte hos Helena
innan arbetsdagen tog vid.
Then I had a cup of rhubarb-tea at Helenas
before my working-day begun


Hinner alltid prata med mamma
i tunnelbanan i telefonen på vägen hem.
Annars pratar jag försvinnande lite i telefonen
nu förtiden.
Tycker inte så mycket om det längre...
Så är det.
On my way home
in the underground/subway/metro
Is a good time to chat with my mother on the phone.
I talk very, very little on the phone these days.
I don´t enjoy it as much as I used to...
So it is

Har just signerat sex små målningar.
När färgen torkat ska jag ordna
så det går att hänga upp dem också.
Vill inte att målningarna skall luta ut
så mycket från väggen
när man ser dem från sidan.
I have now signed six little paintings.
When the color has dried
I will fix it so the can be hung to the wall.
I do lot want the paintings to lean out
so much from the wall
when you see them from the side.

Vacker musik spelar i bakgrunden.
Såg en av mina bilder publicerad i ett magasin.
Snö faller från taken.
Beautiful music is playing in the background.
I saw one of my photographs published in a magasine.
Snow is falling down from the roofs.